Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів з
інформатики
До навчальних
досягнень учнів з інформатики, які підлягають оцінюванню, належить:
-
теоретична база знань: уявлення про інформацію, її властивості, інформаційні
процеси та інформаційні системи, загальні принципи розв'язування задач за
допомогою комп’ютера з використанням програмного забезпечення загального та
конкретно-предметного призначення, формулювання проблем і постановку задач,
побудову відповідних інформаційних моделей, основи алгоритмізації і
програмування, принципи будови та дії комп’ютера, уявлення про можливості
використання глобальної мережі Інтернет, пошук потрібних відомостей.
-
практичні навички: навички роботи з пристроями введення-виведення даних,
прикладним програмним забезпеченням загального і навчального призначення –
програмами технічного обслуговування апаратної складової, операційними
системами, програмами для архівування файлів, антивірусними програмами,
редакторами текстів, графічними редакторами, засобами підготовки комп’ютерних
презентацій та публікацій, табличними процесорами, системами управління базами
даних, інформаційно-пошуковими системами, експертними системами.
мультимедійними комп’ютерними енциклопедіями, педагогічними програмними
засобами для комп’ютерної підтримки навчання з різних предметів,
програмами-браузерами для перегляду гіпертекстових сторінок, програмами для
роботи з електронною поштою та телеконференціями, пошуку потрібних відомостей в
глобальній мережі Інтернет, створення гіпертекстових сторінок тощо; навички
складання, описування та реалізації найпростіших алгоритмів і програм з
використанням різних засобів їх подання, зокрема деякої мови програмування.
Оцінювання
якості підготовки учнів з інформатики здійснюється в двох аспектах: рівень
володіння теоретичними знаннями та здатність до застосування вивченого матеріалу у практичній
діяльності.
Відповідно до ступеня
оволодіння зазначеними знаннями і способами діяльності виокремлюються чотири
рівні навчальних досягнень школярів з інформатики, що відображено в таблиці і
побудовано таким чином, що досягнення певного рівня навчальних досягнень
передбачає, що усі вказані для попередніх рівнів знання, уміння і навички
опановані учнем.
Рівні навчальних досягнень учнів |
Бали |
Критерії
оцінювання навчальних досягнень учнів |
І.Початковий |
1 |
Учень (учениця) розпізнає окремі
об’єкти, явища і факти предметної галузі; знає і виконує правила техніки
безпеки під час роботи з комп’ютерною технікою |
2 |
Учень (учениця) розпізнає окремі
об’єкти, явища і факти предметної галузі та може фрагментарно відтворити
знання про них |
|
3 |
Учень (учениця) має фрагментарні
знання при незначному загальному їх обсязі (менше половини навчального
матеріалу) при відсутності сформованих умінь та навичок |
|
ІІ. Середній |
4 |
Учень (учениця) має початковий рівень
знань, значну (більше половини) частину навчального матеріалу може відтворити
репродуктивно; може з допомогою вчителя виконати просте навчальне завдання;
має елементарні, нестійкі навички роботи на комп'ютері |
5 |
Учень (учениця) має рівень знань
вищий, ніж початковий; може з допомогою вчителя відтворити значну частину
навчального матеріалу з елементами логічних зв'язків; має стійкі навички
виконання елементарних дій з опрацювання даних на комп'ютері |
|
6 |
Учень (учениця) знайомий з основними
поняттями навчального матеріалу;може самостійно відтворити значну частину
навчального матеріалу і робити певні узагальнення; вміє за зразком виконати
просте навчальне завдання; має стійкі навички виконання основних дій з
опрацювання даних на комп'ютері |
|
ІІІ. Достатній |
7 |
Учень (учениця) вміє застосовувати
вивчений матеріал у стандартних ситуаціях; може пояснити основні процеси, що
відбуваються під час роботи інформаційної системи та наводити власні приклади
на підтвердження деяких тверджень; вміє виконувати навчальні завдання,
передбачені програмою |
|
8 |
Учень (учениця) вміє аналізувати
навчальний матеріал, в цілому самостійно застосовувати його на практиці;
контролювати власну діяльність; самостійно виправити вказані вчителем
помилки; самостійно визначити спосіб розв’язування навчальної задачі; вміє
використовувати довідкову систему |
9 |
Учень (учениця): вільно володіє
навчальним матеріалом, застосовує знання на практиці; вміє систематизувати і
узагальнювати отримані відомості; самостійно виконує передбачені програмою
навчальні завдання; самостійно знаходить і виправляє допущені помилки; може
аргументовано обрати раціональний спосіб виконання навчального завдання;
вільно володіє клавіатурою |
|
IV. Високий |
10 |
Знання, вміння і навички учня (учениця)
повністю відповідають вимогам державної програми. Учень (учениця) володіє міцними знаннями, самостійно визначає проміжні
цілі власної навчальної діяльності, оцінює нові факти, явища; вміє самостійно
знаходити додаткові відомості та використовує їх для реалізації поставлених
перед ним навчальних цілей, судження його (її) логічні і достатньо
обґрунтовані; має певні навички управління інформаційною системою |
11 |
Учень
(учениця) володіє узагальненими знаннями з предмета; вміє планувати
особисту навчальну діяльність, оцінювати результати власної практичної
роботи; вміє самостійно знаходити джерела різноманітних відомостей і
використовувати їх відповідно до мети і завдань власної пізнавальної
діяльності; використовує набуті знання і вміння у нестандартних ситуаціях; вміє виконувати завдання, не передбачені навчальною
програмою; має стійкі навички управління інформаційною системою |
|
12 |
Учень
(учениця) має стійкі системні знання та продуктивно їх
використовує; вміє вільно використовувати нові інформаційні технології для
поповнення власних знань та розв’язування задач; має стійкі навички управління інформаційною системою у
нестандартних ситуаціях |
Коментарі
Дописати коментар